Elke verandering is geen verbetering!!!
Elke verandering is geen verbetering!!!
Dit is een echt gebeurt verhaal!!
Máár degene die op de één of andere manier betrokken zijn bij boekhouding en of controle, begrijpt dat dit een ramp is. (ja mensen van de Rabobank die dit lezen “EEN RAMP!!!!”).
De grond zakt weg onder de voeten van de boekhouders. Zij zien het al voor zich!! Hoe moeten ze nu controleren dat de cliënten alles aanleveren en met het juiste saldo. Ik zie het al voor me. Menig ondernemer gaat zelf zijn afschriften samenstellen want dat kan bij de Rabobank!!.
En dan nog niet te spreken over het afschrift wat wij zojuist binnen kregen van een klant: 15 pagina’s. Ik heb medelijden met degene die dit in moet boeken. Als die ’s morgens om 9.00 uur begiunt, is ze misschien om 17.00 uur klaar. En dan maar hopen dat ze geen fouten maakt want anders kan ze nog gaan zoeken in die 15 pagina’s ook. En dat terwijl wij voor deze zelfde klant eind 2013 juist geregeld hadden dat we wekelijks een afschrift kregen omdat maandelijks te groot was!!! (snik snik….).
Ik hoop nu nog één ding of eigenlijk twee.
- 1). Dat jullie niet zo stom zullen zijn als de Rabobank en 2). dat de Rabobank deze “verbetering!!!??”terugdraait (maar dat zal wel niet).